Viime aikoina on tullu usealta taholta ehkä ystävälliseksi tarkoitettuja vinkkejä millä minä saisin oloani paremmaksi. Tiedättehän, syö sitä ja sitä vitamiinia, juo vettä jne. No, niin kauan kun puhutaan neutraalisti niin annan asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta sitten on ihmisryhmä, joka yrittää saada itselleen taloudellsta hyötyä sillä, että  mun pää on halkeamispisteessä.

Mulle on haluttu myydä kaikenlaisia vitamiinivalmisteita ja muita "terveyshärpäkkeitä". Joko niin että sanotaan suoraan että tällä lähtee migreeni. Tai sit vedotaan johonkin tutkimukseen/raporttiin/artikkeliin missä sanotaan että sen ja sen puute aiheuttaa migreeniä. Että kyllä mun nyt täytyy ostaa kyseisen henkilön tuote.

En tiiä oonko mä jotenkin "magneetti" tällaiselle mutta mä saan näitä "tarjouksia" useilta tahoilta joka ikinen viikko. Ei ilmeisesti oo tullut kenellekään mieleen, miltä tuntuu saada näitä "tarjouksia" ilman että minä olen erikseen mitään pyytänyt. Nää harvoin edes on mitään muutaman euron panostuksia vaan mun oletetaan tilaavan usean sadan euron edestä tuotetta. Ehkä toimii, ehkä ei. En oo valmis ottamaan sitä taloudellista riskiä että en saiskaan mitään apua.

Kuulostan nyt vähän siltä että mulla on kilo hiekkaa siellä minne aurinko ei paista, mutta ota nää tarjoukset joka kerta henkilökohtaisena loukkauksena. Joku muu yrittää saada taloudellista hyötyä siitä että mulla on kipuja. Sitä ihmistä ei kiinnosta mun todellinen vointi vaan se haluaa multa rahaa. Mitään muuta asiaa sillä ei mulle olekaan. Jo muutenkin tällainen, että pidetään yhteyttä vain sen takia, että halutaan tehdä mulla bisnestä, on perseestä.  Vielä enemmän perseestä on se, että halutaan hyötyä mun sairaudesta.

Voin sanoa, että mua on yritetty auttaa ihan tosissaan ja sit toisaalta on nää jotka "haluaa auttaa". Niillä on iso ero. Kyllä sen huomaa ihmisen sanattomasta viestinnästä ja olemuksesta haluaako se, että mun kivut ihan oikeesti häviää. On niitä, joista näkee oikeesti että ne on onnellisia mun kivuttomasta päivästä.

Toisekseen, kaikista parhaiten läheiset ja ystävät voi mua nyt auttaa ihan vaan sillä että on vierellä ja kuuntelee. Ei mitään neuvoja, että tee näin niin helpottaa. Ei epäilyä, olenko mä itse toiminu väärin, esim ollu liian kauan syömättä tai juonu liian vähän. Mä osaan kiitos itsekin tunnistaa jos vaikka ravinto on jääny huonoksi sinä päivänä. Ei tarvii sanoa mitään. Parasta on kun vaan kulkee vierellä.

Joten ettehän ratsasta mun tai kenenkään sairaudella. Koska se on hemmetin epäreilua.

placebos1.jpg

Kuva: googlesta